لوگو دکتر مائده یوسفی

لابیاپلاستی با لیزر در تهران

لابیاپلاستی با لیزر
آنچه می خوانید...

لابیاپلاستی با لیزر، با استفاده از یک دستگاه همه کاره و پیشرفته انجام می‌شود که می‌تواند عیوب سطحی و ظاهری در ناحیه لابیا دستگاه تناسلی زنان را برطرف کند. لیزر درمانی می‌تواند از نظر شدت و سطح مورد نیاز برای شما شخصی سازی شود و به نتیجه‌ی مطلوب خود برسید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل این روش را بررسی کنیم.

لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

لابیاپلاستی با لیزر یک روش جراحی است که به عنوان کاهش لابیامینور واژن نیز شناخته می‌شود. با استفاده از لیزر، بافت اضافی از لابیا مینور برداشته می‌شود و آن را کوچکتر و متقارن می‌کند. این روش درد و خونریزی بسیار کمتری نسبت به جراحی دارد. این روش از لیزر برای برداشتن بافت اضافی لابیا یا کاهش اندازه کلاهک کلیتورال استفاده می‌کند که منجر به بهبود ظاهر زیبایی لابیا و دستگاه تناسلی زنان می‌شود.

چه کسانی کاندیدای مناسب لابیاپلاستی با لیزر هستند؟

شکل ظاهری لب‌های اطراف واژن در افراد مختلف متفاوت است. در بیشتر موارد علت بزرگی لابیاها ژنتیکی است و در برخی موارد اختلالات هورمونی، بارداری و خودارضایی نیز می‌تواند سبب بزرگی لابیا‌ها گردد. بعضی از خانم‌ها به دلیل زیبایی مایل به انجام این عمل هستند. همچنین این روش را می‌توان به دلایل مختلفی انجام داد از جمله:

  • لابیا مینور که بزرگتر از حد طبیعی است، چروکیده یا افتاده است.
  • لبیوم بزرگتر از دیگری (عدم تقارن).
  • نواحی بسیار تیره رنگ در لابیا مینور.
  • تغییر شکل‌های ناشی از زایمان، برداشتن غده بارتولین، افتادن، دوچرخه سواری یا تصادف رانندگی.
  • گاهی اوقات با وجود اینکه مشکل فیزیکی عمده ای وجود ندارد، فرد به دلیل عوامل روانی درخواست انجام لابیاپلاستی با لیزر می‌کند.

لابیاپلاستی با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

لابیاپلاستی با لیزر معمولا با بی حسی موضعی انجام می‌شود تا از بی حسی کامل لابیا اطمینان حاصل شود. این روش به صورت سرپایی انجام می‌شود، به این معنی که می‌توانید بعد ازعمل در همان روز به خانه بروید. لابیاپلاستی با لیزر بسته به میزان اصلاح بافت مورد نظر، صورت می‌گیرد و اگر این روش با جراحی سفت و یا تنگ کردن واژن در همان عمل همزمان انجام شود، از یک تا سه ساعت طول می‌کشد.

هنگامی که به راحتی روی میز عمل دراز کشیده اید، جراح ناحیه لابیا مینور که باید برداشته شود را با دقت بررسی و مشخص می‌کند. سپس به ناحیه مشخص شده بی حس کننده موضعی حاوی آدرنالین تزریق می‌شود تا خونریزی در حین یا بعد از عمل به حداقل برسد. سپس از یک لیزر دقیق و ظریف برای برش و تشریح بافت اضافی استفاده می‌شود. مزیت اصلی استفاده از لیزر برای کاهش لابیا میزان بسیار کم خونریزی است که فرد در طول عمل با آن مواجه می‌شود.

مزایای لابیاپلاستی با لیزر

  • عمل لابیاپلاستی با لیزر باعث خونریزی کمی می‌شود.
  • زمان عمل بسیار کوتاه است و بهبودی بعد از این عمل بسیارسریع است.
  • کم بودن کبودی، درد، عفونت و ورم بعد از عمل.
  • ظاهر نامطلوب از لحاظ زیبایی شناسی اصلاح می‌شود و در نتیجه اعتماد به نفس فرد افزایش می‌یابد.
  • عفونت‌های مکرر واژن کمتر اتفاق می‌افتند.
  • شرایط نامطلوب ناشی از لابیاهای کوچک و بزرگ مانند درد در حین مقاربت از بین می‌رود.
  • تحریکات ناشی از اصطکاک هنگام پوشیدن شلوار کاهش می‌یابد.
  • ظاهر بیرون زده هنگام پوشیدن بیکینی رخ نمی‌دهد.
  • مشکل در دفع ادرار یا جریان ادرار به جهات مختلف برطرف می‌شود.
مزایا لابیاپلاستی با لیزر

دوره نقاهت لابیاپلاستی با لیزر

پس از جراحی ممکن است تا چند روز کمی احساس درد کنید، اما ورم و احساس درد در هفته اول کاهش می‌یابد. به طور کلی، ورم و ناراحتی پس از جراحی در 2-3 روز اول به اوج خود می‌رسد و سپس به تدریج در هفته‌های بعد کاهش می‌یابد.

خارش بعد از لابیاپلاستی در هفته اول شایع است. در طول دوران نقاهت، زخم را بیش از حد لمس نکنید زیرا ممکن است زخم را مستعد عفونت کند. پس از یک هفته، ورم، درد و خارش باید به طور چشمگیری کاهش یابد.

لباس‌های تنگ نپوشید و برای هفته اول باید از یک پد بهداشتی استفاده کنید و به فعالیت‌های سبک خود ادامه دهید. شما باید به مدت چهار تا شش هفته منتظر بمانید و بعد از آن فعالیت جنسی و فعالیت شدید ورزشی را به از سر بگیرید.

چگونه برای لابیاپلاستی با لیزر آماده شویم؟

هنگامی که شما برای مشاوره لابیاپلاستی با لیزر در تهران نزد متخصص زنان می‌روید، جراح شما در رابطه با سابقه‌ی پزشکی و داروهایی که مصرف می‌کنید از شما سوال خواهد کرد زیرا برخی داروها از جمله آسپرین و داروهای حاوی آسپرین با افزایش خطر خونریزی مرتبط هستند و نباید قبل از لابیاپلاستی با لیزر مصرف شوند.

سیگار کشیدن باید حداقل چهار هفته قبل از عمل قطع شود و حداقل تا دو هفته بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری شود. نیکوتین می‌تواند باعث اختلال در گردش خون در بافت‌های در حال بهبودی شود و منجر به تاخیر در بهبودی شود.

هزینه لابیاپلاستی با لیزر در تهران

هزینه لابیاپلاستی با لیزر در تهران کمی بیشتر از لابیاپلاستی کلاسیک با جراحی است. همانطور که می‌دانید این جراحی جزء آن دسته از عمل‌های زیبایی است که هزینه‌های آن تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل معیارهای مختلفی در تعیین هزینه اثر گذار خواهند بود، شامل: میزان مهارت و تجربه جراح، انواع مواد و ابزاری که در روند جراحی به کار گرفته می‌شوند و میزان مشکلات و پیچیدگی که باید در روند جراحی برطرف شوند. همچنین محل مطب یا کلینیکی که به آن مراجعه کرده اید، در واقع انجام عمل‌های مختلف زیبایی در شهر تهران بیشتر از سایر استان‌ها است. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر، با توجه به نتیجه بسیار زیبایی و عوارض بسیار کمی که دارد، بسیار به صرفه است.

ارتباط-با-دکتر-مائده-یوسفی-1

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر یوسفی

دکتر مائده یوسفی

دکتر مائده یوسفی جراح و متخصص زنان و زایمان هستم. در سال 1396 در این رشته فارغ التحصیل شدم. پس از تحصیل مدت 3 سال در بیمارستانهای استان سیستان و بلوچستان فعالیت داشتم. دوره های کولپوسکوپی و سونوگرافی را گذرانده ام. در حال حاضر با تجربه چندین ساله در حال خدمت در بیمارستان های تهران و مطب شخصی می‌باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *